سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بهترین آموزشگاه عکاسی ، دوره های آموزش عکاسی

عکاسی

 

عکاسی تنها راهی برای ثبت جهان نیست ، اما مطمئناً یکی از موثرترین آنهاست. برای دیدن آن، به دنبال نزدیکترین منبع رسانه اجتماعی، ایستگاه خبری، مقاله مجله یا جلد کتاب نباشید عکس ها قدرت دارند. اگر می خواهید از این قدرت استفاده کرده و یاد بگیرید که چگونه می توانید بهترین عکس های ممکن را بگیرید، به "مبانی عکاسی: راهنمای مبتدی" خوش آمدید. این آموزش جامع مفاهیم اساسی را که باید از ابتدا تا انتها در مورد عکاسی بدانید توضیح می دهد.

آموزش مقدماتی عکاسی

مبانی عکاسی

چرا ما "مبانی عکاسی" نوشتیم

اگر می خواهید مهمترین اصول عکاسی را شروع کنید ، از ابتدا باید از کجا شروع کنید؟

 

امروزه بسیاری از افراد دوست دارند عکاسی را بصورت آنلاین یاد بگیرند، این یک روش عالی برای جستجوی مقادیر زیادی از اطلاعات (و داشتن یک مرجع در جیب شما) است. اما به اندازه اینترنت برای پاسخگویی به سؤالات، همیشه از مطالعه تاپیک بزرگی از ابتدا تا انتها متمایل نیست.

 

از کجا شروع کنیم

مبانی عکاسی مانند کتاب است و از جلو به عقب آن را می خواند. هر فصل از راهنمای بر اساس فصل های قبلی است. اگر از همان ابتدا شروع کنید و راه خود را طی کنید ، اطلاعات به طور طبیعی و به ترتیب درست جریان پیدا می کنند. با این حال ، اگر می خواهید چیزی خاص تر بیاموزید ، با ما هم قدم شوید

آشنایی با سرعت شاتر در عکاسی

یکی از سه تنظیم مهم در عکاسی سرعت شاتر ، دو مورد دیگر دیافراگم و ISO است . سرعت شاتر دو مسئولیت خاص را بر عهده دارد: تغییر درخشندگی عکس شما ، و ایجاد افکتهای چشمگیر از طریق عمل انجماد یا تار شدن حرکت.

سرعت شاتر به دلیل شاتر دوربین وجود دارد  که پرده ای در جلوی حسگر دوربین است که تا زمانی که دوربین خاموش شود بسته می شود. هنگامی که دوربین شلیک می شود ، دیافراگم باز می شود و سنسور دوربین را کاملاً در معرض تابش نور از لنز شما قرار می دهد. پس از انجام سنسور با جمع آوری نور ، شاتر بلافاصله بسته می شود و از برخورد نور به سنسور متوقف می شود. دکمه ای که دوربین را شلیک می کند نیز "دکمه شاتر" نامیده می شود زیرا باعث باز و بسته شدن شاتر می شود.

سرعت شاتر چیست؟

سرعت شاتر زمانی طولانی است که شاتر دوربین باز است و نور را روی حسگر دوربین قرار می دهد. در اصل ، این مدت زمانی است که دوربین شما صرف عکس گرفتن می کند. این چند تأثیر مهم در نحوه نمایش تصاویر شما دارد.

 

 

هنگامی که از سرعت شاتر طولانی استفاده می کنید ، در پایان مدت زمان قابل توجهی سنسور خود را در معرض نمایش قرار می دهید. اولین اثر بزرگ آن تاری تاری است . اگر سرعت شاتر شما طولانی باشد ، سوژه های در حال حرکت در عکس شما در راستای جهت حرکت تاری ظاهر می شوند. این اثر تقریباً در تبلیغات اتومبیل ها و موتور سیکلت ها مورد استفاده قرار می گیرد ، که در آن حس سرعت و حرکت با تاری کردن چرخ های متحرک به بیننده منتقل می شود.

 

در پایان به چند سوال مهم پاسخ دادیم.

 

سرعت آهسته شاتر چیست؟

سرعت شاتر طولانی معمولاً در حدود 1 ثانیه و طولانی تر است. در مقایسه ، سرعت شاتر آهسته می تواند به کسری از ثانیه مانند 1/2 یا 1/4 اشاره کند.

سرعت شاتر سریع چیست؟

سرعت شاتر سریع اغلب به سرعت شاتر گفته می شود که به اندازه کافی سریع است تا عمل را مسدود کند. به طور معمول ، عکاسان هنگام صحبت کردن در مورد سرعت شاتر سریع ، به کسری از ثانیه مانند مثلاً 1/250 ثانیه یا سریعتر اشاره می کنند.

چگونه سرعت شاترم را پیدا کنم؟

سرعت شاتر اغلب در ال سی دی بالا یا عقب دوربین شما به صورت عدد یا کسری نمایش داده می شود. اگر رها کردن شاتر را نیمه فشار دهید ، سپس دوربین خود را به سمت یک منطقه روشن تر حرکت دهید ، عددی که تغییر می کند به طور معمول سرعت شاتر شماست.

سرعت شاتر کمترین سرعت چیست؟

بسته به دوربین شما ، کمترین سرعت شاتر که امکان استفاده از آن بدون استفاده از رها کردن شاتر از راه دور وجود دارد ، معمولاً 30 ثانیه است.

سریعترین سرعت شاتر که می توانم از دوربین خود استفاده کنم چیست؟

این به قابلیت های دوربین بستگی دارد. بیشتر دوربین های DSLR و بدون آینه می توانند با استفاده از کرکره مکانیکی حداکثر 1/4000 ثانیه را ضرب کنند. برخی از دوربین های پیشرفته تر می توانند با کرکره های مکانیکی تا 1/8000 از ثانیه شلیک کنند و در هنگام استفاده از کرکره های الکترونیکی می توانند حتی سریعتر پیش بروند.

سرعت شاتر چگونه نوشته شده است؟

سرعت شاتر همیشه در ثانیه یا کسری از ثانیه نوشته می شود. به عنوان مثال ، سرعت شاتر 1 ثانیه معمولاً به صورت یک عدد واحد با علامت نقل قول یا حرف "s" در انتهای آن ، مانند 1 ″ یا 1 ثانیه نمایش داده می شود. در حالی که کسری از ثانیه مانند 1/250 معمولاً به عنوان 1/250 یا به سادگی 250 در اکثر دوربین ها نمایش داده می شود.

بهترین سرعت شاتر چیست؟

چنین چیزی وجود ندارد ، زیرا واقعاً بستگی به آنچه که می خواهید به دست بیاورید وجود دارد.

چگونه می توان سرعت شاتر را در تلفن من تغییر داد؟

در حالی که برخی از تلفن های هوشمند اجازه تغییر سرعت شاتر را با استفاده از برنامه داخلی تلفن می دهند ، بیشتر آنها نیاز به نصب یک برنامه دوربین شخص ثالث دارند تا بتوانید سرعت شاتر را تغییر دهید. اگر از آیفون استفاده می کنید ، برخی از برنامه ها مانند Camera + را امتحان کنید.

 

منابع مهم برای یادگیری انلاین و دوره های عکاسی و کلاس های عکاسی و بهترین دوره های عکاسی در تهران کلیک کنید.

و برای منابع خارجی کلیک کنید.